onsdag den 11. maj 2011

Badeværelse og andre sjove ting

Vi er stadig igang med projekt badeværelse. Og når jeg siger igang, så mener jeg naturligvis, at håndværkerne er igang med det fysiske projekt, hvor ting bygges op og Kæreste og jeg er igang med den del af projektet, der handler om at kunne leve nogenlunde almindeligt i det totalt kaotiske lettere rodede miljø, hvor materialer, døre og deres karme samt diverse værktøj er spredt jævnt ud over soveværelset.

På plussiden er vi i dag tæt på at være halvvejs igennem. Og vi har vægge, så en suite situationen mellem toilet og seng er nu forbi (dejligt!).
På minussiden er vi i konstant søvnunderskud, fordi vi a) skal stå tidligere op end håndværkerne, for at have redt seng og fået tøj på inden de kommer (det sidste er nu mest min kæphest) og b) fordi alt det byggestøv og diverse dunster fra materialerne sikrer at i al fald en af os hoster og harker i søvne og helt sikkert vækker den anden. I nat blev det ekstra sjovt, fordi det viste sig at være 'den tid på måneden' for mig. Hvilket i øjeblikket resulterer i afsindige mavekramper og smertekvalme. Lovely.

Nåmen, jeg har efterhånden bestemt mig for noget tema, som bliver Nordisk Wellness på 2 m2. Så for at bløde de hvide-hvide fliser op og gøre det mere rart, tænker jeg en lys, varm grå til at male det øverste af væggene samt lofter og evt. dør. Og så tilbehør i de farver, der findes i langhårede fårs uld; noget brunligt, gråligt noget. Jeg har luret på lækre håndklæder, æsker til opbevaring, store spejle, der skal sidde ved bruseren og andre ting. Men jeg aner stadig ikke, hvordan den faktiske indretning bliver.

Det aller-allerbedste er, at i dag fjerner smeden brusekabinen fra køkkenet, og det betyder at vi får næste 1½ m2 mere plads derude. Jeg tør SLET ikke tænke på, hvordan snavs-situationen er bag ved, fordi det slet ikke har været muligt at gøre rent for mennesker med arme der er større end et spædbarns i omkreds og kortere end en girafs hals.

Gode idéer mht. indretning er meget velkomne - vi har ikke plads til nogen møbler, der skal stå på gulvet.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar