onsdag den 18. maj 2011

Bivirkninger ved boligprojekt

En af de mere interessante bivirkninger ved badeværelsesprojektet er, at ens dagligdagsrutiner ændrer sig.

Jeg kan nemlig ikke rigtig lide at sidde på sofaen eller ved spisebordet og søge efter jobs mens Extreme Home Makeover kører i baggrunden (fast morgenritual, fordi det simpelthen er så dejligt at se andre blive så glade) Så jeg drager i stedet ud i verden. Der er bare grænser for, hvor meget af verden, der er klar til at møde éen før kl. 10 (for slet ikke at tale om før kl. 8, når håndværkerne ankommer)

Det lokale fitnesscenter har åbent fra kl. 6. Bonus er, at jeg får trænet en hel del mere end normalt. Og at der er badefaciliteter. (Til gengæld er jeg gået totalt native - man må nemlig ikke fjerne hår på ben (eller andre steder) i fitnesscenter. Hvilket er fair nok, men rimeligt upraktisk for mig.) Ikke-bonus er, at jeg taber mig. Det skal jeg ikke.

Den lokale cafe åbner kl. 8. Og de ved efterhånden hvor jeg sidder og hilser pænt godmorgen og jeg behøver ikke længere at kigge på menukortet for at kende de forskellige muligheder.

McDonalds lige om hjørnet lukker først kl 01. Hvilket er vigtigt at vide, fordi man skal huske at tisse af inden natten.

Svømmehallen har noget skiftende åbningstider, så den tør jeg ikke satse på.

I går - dagen med maveproblemer a la Delhi Belli (enough said!) - tog jeg mig selv i at skifte fodtøj og jakke inden jeg forkrampet bevægede mig til de forskellige muligheder for at sidde med bukserne om anklerne. Bare så personalet i svømmehal og McD ikke skulle genkende mig. For hvem fanden søren kommer 'bare lige forbi' 5 gange om dagen (hvert sted)?

De er sikkert totalt ligeglade. Jeg er ikke ligeglad. Jeg er ved at være rigtig ikke-glad over at være toilet-løs for 3. dag i træk. (Skal vi ikke kollektivt krydse fingre for, at VVS-manden kommer i morgen. For ellers er der meeeeget lang tid til næste hverdag-arbejdsdag)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar