tirsdag den 17. maj 2011

Mere badeværelse og andre sjove ting

Badeværelsesprojektet er still on its way - hvilket betyder, at her stadig er rodet, støvet og håndværker-befængt. (Jeg har intet imod håndværkere, der gør deres arbejde ordentligt og rydder pænt op efter sig som vores. De er der bare. Hele. Tiden.)

Jeg er ved at være rigtig træt af det (det hjælper ikke ligefrem, at jeg har brugt søndagen på at pleje Kæreste, der havde pådraget sig en massiv omgang Roskilde-syge - og har givet den videre til mig i dag, albeit i en mildere version)

Jeg er særligt træt af, at vi ikke har noget at gøre med beslutninger omkring byggeriet. Jojo, vi har fået mere eller mindre frit mandat til at vælge farver og tilbehør. Men alt det praktiske og byggeagtige, der kommer før den sjove del - det sker bare, uden at vi kan sige hverken til eller fra. På plussiden har vi nu den erfaring - når det en gang kommer til at handle om EGNE projekter - at vi skal have en detaljeret plan for, hvad der skal ske hvornår, ift. udformning og materialer.

Teoretisk set skulle hele projektet tage 15 arbejdsdage. Dette er dag 11. Der er stadig en hel masse arbejde, før det er færdigt. (Seriøst - er I klar over, hvor frustrerende og upraktisk det er, at være uden toilet i 11 dage?)

I dag bliver fliserne fugede. Så er alt murernes arbejde (så vidt vides) overstået.
Tømrerne skal sætte resten af rockwoolen og gipspladerne op. Forhåbentlig sætter de også dørkarme og døre i igen. Og allerhelst bygger de også kasser rundt om rør og faldstamme på badeværelset. Det var i al fald aftalen.
Elektrikeren skal sørge for, at der kan blive lys og at der ikke - som nu - hænger random ledninger rundt omkring.
VVSeren skal tilslutte toilet og sætte håndvask, armatur samt bruser og termostat op.

Det var håndværkernes arbejde. Så er det vores tur. Hverken opsætning af væv uden på gipsbeklædningen eller maling inden i eller uden for badeværelset er inkluderet i tilbuddet. Jeg håber sateme i den grad, at vores husleje reduceres i næste måned; som løn for udført arbejde.

Hmm. Det blev et lidt vredere - og længere! - indlæg end beregnet. Måske er processen ved at tære på mig. Måske er det mave-halløjet.

For det bliver jo fantastisk dejligt at have et rigtigt badeværelse. Hvor alting er nyt og lækkert og virker.
Det ville bare være endnu rarere hvis vi havde et reelt overblik over, hvornår det fantastiske nye badeværelse var up and running.

I'll keep you posted.

2 kommentarer:

  1. Op med humøret - husk det skal være skidt før det bliver godt :-)

    SvarSlet
  2. Jeg ved det, jeg ved det. (Men det er alligevel rart at blive mindet om at alting nok skal gå!)

    Og hvis bare vi havde et fungerende toilet, så ville alt være meget bedre :)

    SvarSlet