mandag den 4. juli 2011

Midt mellem hverdag og ferie

Ja. Ferie. For det helt uhørte er sket. Kæreste tog sidste uge på egen hånd initiativ til at finde en sommerferierejse.

(Jeg kan godt høre, at du nu sidder ved din skærm og tænker: 'Sidste uge?! De er da aaaalt for sent ude. Vi bookede ferie i januar, og så var det ligesom klaret'. Men at planlægge ferie en uge frem er altså ret langt ude i fremtiden og derfor meget fremsynet for Kæreste. Så jeg er glad for de små fremskridt. Måske vi en dag når til at booke en måned eller to på forhånd, sådan som min indre kontrolfreak er gladest for.)

Nå. Men det gik faktisk over al forventning. Særligt nu, hvor vi har lært at sidde med hver sin computer og derfor undgår at blive helt vildt irriterede over den andens random googling og fravalg af umiddelbart gode rejser.

Efter ca. 5  minutters søgning spørger Kæreste nemlig: 'Vil du med en uge til Azorerne?'

Altså stedet, der bl.a. ser sådan ud:


Så der tager vi til i morgen. Tak til last minute afbudsrejser til fantastiske priser (5500 for fly og 4 stjernet hotel for os begge i en uge er da ret fantastisk). Særligt når rejsen ligger inden for skoleferien, og Kæreste per definition kun kan rejse i ferieperioder.

Det er ikke sikkert, at jeg får brug for mine fantastiske Stella McCartney-pumps (købt på udsalg forrige uge)
... men til gengæld får jeg helt sikkert set smuk natur (og måske en hval eller to), spist dejlig portugisisk/azorisk mad og brugt kvalitetstid med Kæreste (tiltrængt!)

Og det er også til at leve med. Hav en skøn uge derude i det våde, danske sommerland. Jeg håber, der bliver overskud til at høre jazz på mine vegne trods uvejr og oversvømmelser.

2 kommentarer:

  1. Wow der ser vildt ud!
    Er det lige så smukt i virkeligheden?

    SvarSlet
  2. Det er MINDST lige så smukt i virkeligheden. Og så får man endda ikke den allround gode stemning med på billeder. Roligt, afstressende, afslappet ferie. (Og Azorerne er i øvrigt oplagt til børnefamilieferie, særligt hvis man kan finde et godt tilbud på noget pakkerejse)

    SvarSlet