mandag den 28. marts 2011

... en af den slags weekender

Solen skinner, vinterjakkerne er lagt på loftet og forårs- og sommerjakkerne er fundet frem.

Vasketøjet er klaret, gulv og sofa er støvsuget, der er lagt madplan og handlet til de næste 4 dage og opvasken er klaret.

Men altså. Hvor fedt er det lige, når man snart har ventet 2 måneder på den dér bedømmelse af det dér speciale og har leget husmor i lige så lang tid?

It's getting OLD.

Kæreste har et af den slags jobs, hvor man har mange, gode ferier og ganske rimelige arbejdstider til en ganske god løn. Men det ligger på Fyn og han bruger over 5 timer hver dag på at pendle frem og tilbage, og det betyder, at vi kun ses om aftenen.

Hvor han er helt flad og jeg i den grad er klar til menneskeligt selskab - sådan er det med en omgangskreds, der alle har for travlt til at ses i løbet af dagtimerne på grund af arbejde, børn, arbejde og studier.

Jeg mener, jeg prøver. Jeg træner, løber, bager, syr, læser, leder efter jobs, der kunne være interessante (men en del af dem kræver altså den dér bedømmelse). Men jeg har i den grad brug for weekenderne sammen med Kæreste. Han har dog også brug for at koble rigtig meget af - af og til. Så hans weekend blev brugt på at spille computer (fredag aften og nat), holde spille/fodbold/druk med gutterne (lørdag) og pleje tømmermænd (søndag). Øv.

Så dagens huslige arbejde (jaja, selvfølgelig er det kun rimeligt at jeg står for det, når nu det er mig, der er hjemme hele dagen) blev ikke udført med helt så stor entusiasme som vanligt. (Ikke at det nogensinde er vasketøjet, der for alle klokker til at ringe, vel)

Gode forslag til ting, man kan foretage sig udover det, jeg allerede gør er i den grad velkomne... Mandagssuk herfra

Ingen kommentarer:

Send en kommentar