mandag den 4. april 2011

Søndags-singleliv

Nej, det er ikke fordi jeg pludselig er blevet single. Jeg udlevede bare single behavior i går. Mest af nød, men også lidt af lyst.

Kæreste præsterede at kamp- og koma-sove HELE formiddagen, og jeg vidste, han havde masser af arbejde at foretage sig, når han endelig stod op af sig selv (jeg nægter kategorisk at agere morgenvækning/mor)

Så jeg besluttede mig for at trodse grå- og regnvejr og udnytte søndagens gratis S-tog (VERdens bedste idé!) for at tage hele vejen til Ishøj og opleve tre fine udstillinger på Arken.

Og må jeg lige komme med en opfordring til ALLE - for dem, der ikke liiiige er til sådan noget moderne/samtidskunst er der en fin, fin Anna Ancher-udstilling eller en sødmefuld (og samfundsrevsende) Hans Scherfig-udstilling. Og til dem, der elsker sanseoplevelser og gerne vil overraskes, er Olafur Eliassons farvetunnel et must. (For alle, der mest går på museer, bare fordi at det gør 'man', er der også en fin museumsbutik...)

Anna Ancher har - udover dette skønne maleri af datteren Helga - nogle følsomme, vidunderlige portrætter af sin mor. Også et fra moderens kiste.


Og Scherfigs legende elefanter kan man jo KUN blive glad af at se på

Scherfigs dyremotiver kender vi vel alle, men hvor er farverne vibrerende og dybe og vidunderlige på nært hold.

Olafur - det skal opleves!

Nåmen, det var en solo-tur på museum, som jeg ikke har haft lyst eller overskud til i lang tid. Men nu, hvor jeg ikke længere kan være studentermedarbejder på et stort museum i København, så er der overskud til at se anden kunst. Og jeg kan godt lide at nørde kunst og kunstoplevelser i mit eget tempo.

Alt i alt var den en skøn (og gratis!) tur. Og Kæreste var meget glad for at se mig, da jeg endelig kom hjem. Selvom han pt. er helt rundt på gulvet, fjern i blikket og træt i kroppen af alt for meget arbejde.

Øj, hvor jeg glæder mig, til påsken rammer Danmark, for så er der tid til en (meget tiltrængt) tur til Amsterdam for Kæreste og yours truly.
Og hvor vi kan være to om oplevelserne.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar